Klantenservice

Om jou zou goed mogelijk te kunnen helpen proberen wij 7 dagen per week van dienst te zijn. Hieronder hebben wij de 10 meest gestelde vragen in een gemakkelijk overzicht beantwoord. Mocht je nog andere vragen hebben met betrekking tot energie vergelijken en/of het overstappen naar een andere energieleverancier neem dan contact met ons op! Alle vragen worden snel beantwoord.

Veelgestelde vragen

Bekijk hieronder de meest gestelde vragen over energiecontracten.

Vraag 1: Hoe vaak kan ik van energie maatschappij veranderen?
Bij elke energie leverancier kun je in principe overstappen op het moment dat het contract is afgelopen. Hiernaast kun je bij verschillende energie maatschappijen gedurende de opgenomen opzegtermijn ook overstappen op een andere energie maatschappij. Het komt regelmatig voor dat je nieuwe energie leverancier de zogenaamde ”opzegvergoeding” betaald. Dit verschilt per energie leverancier en het is dan ook aan te raden om dit na te controleren bij de gewenste energie leverancier.

Vraag 2: Is overstappen op een nieuwe leverancier echt gratis?
Ja! Overstappen op een andere energie leverancier is helemaal gratis! Je oude energie maatschappij regelt onderling met je nieuwe energie maatschappij de administratie. Het komt veelvoudig voor dat je nieuwe energie leverancier bereid is om de opzegvergoeding te betalen. Deze kosten worden in rekening gebracht omdat je het huidige contract niet geheel uitdient.

Vraag 3: Hoelang gaat het duren voordat ik daadwerkelijk ben overgestapt?
Overstappen op een andere energie leverancier kan snel en simpel. Op het moment dat je besluit over te stappen op een andere energie leverancier en dit online doet middels het aanmeld-forumlier duurt het ongeveer 5 tot 6 weken. Dit kan echter verschillen per energie maatschappij. Na 5 tot 6 weken zul je de eerste rekening van de nieuwe energie leverancier ontvangen.

Vraag 4: Moet ik mijn oude energie maatschappij melden dat ik over ben gestapt?
Nee. Dit is niet nodig. Op het moment dat je besluit over te stappen zal jou nieuwe energie leverancier zelf contact op nemen met je oude leverancier. Jij zelf hoeft hier helemaal niks aan te doen!

Vraag 5: Wanneer kan ik overstappen op leverancier?
Overstappen op een nieuwe energie leverancier kan altijd. Bij energieaanbiedingvergelijken.nl kun je gratis verschillende leveranciers met elkaar vergelijken. Vervolgens kun je ervoor kiezen om bij de energie leverancier die jou voorkeur heeft over te stappen. Dit gebeurd aan de hand van een aanmeldingsformulier. Heb je nog een contract bij een andere energie leverancier? Het gebeurd regelmatig dat je nieuwe energie leverancier bereid is om de overstap kosten te betalen. Vraag hier echter wel naar. Overstappen op een andere energie leverancier is nog nooit zo makkelijk geweest!

Vraag 6: Wat is het verschil tussen een dubbele en een enkele meter?
Het verschil tussen een enkele- en dubbele meter word vaak moeilijker uitgelegd dan het daadwerkelijk is. De enkele tariefmeter werkt met maar 1 teller. Bij een enkele meter betaal je dan ook altijd hetzelfde tarief voor energie. Bij een dubbele meter verschilt de prijs van energie bij piek- of dalgebruik. Gedurende de piekuren is het dan ook veel duurder om energie te verbruiken. Over het algemeen is het gebruik van een enkele meter stukken zuiniger.

Vraag 7: Ik wil graag overstappen op een andere energie leverancier. Hoe werkt dit?
Overstappen op een nieuwe energie leverancier kan ik een mum van tijd en sneller dan je waarschijnlijk zelf denkt. Het vinden van de goedkoopste energie leverancier is zeer gemakkelijk bij ons. Bij energieaanbiedingvergelijken.nl maken we gebruik van een stappenplan. Deze kun je vinden in het menu. Mocht je nog specifieke vragen hebben kun je hiervoor het contactformulier gebruiken.

Vraag 8: Ik ben op zoek naar een specifieke energie leverancier maar kan deze niet vinden
Helaas! De kans is groot dat deze energie leverancier niet in jou regio actief is en/of energie aanbied. Je zult toch moeten kiezen voor een andere energie leverancier. Aan de hand van jou ingevulde postcode op de energie vergelijken pagina geven wij aan welke energie leveranciers voor jou beschikbaar zijn.

Vraag 9: Ik heb voor gas en stroom verschillende contracten. Hoe kan ik als nog overstappen?
Overstappen blijft simpel. Echter zul je voor zowel je 2 aparte energie leveranciers aan moeten geven dat je wilt overstappen. Dit kun je aangeven op het aanmeldingsformulier en/of door contact op te nemen met de desbetreffende energie leverancier.